miercuri, 17 mai 2017

Prioritățile


                 Mulţi îşi încep viaţa de Creştin experimentând biruinţă doar să se afle înfânşi după câţiva ani de umbare cu Dumnezeu. Am văzut oameni şi femei care şi-au predat viaţa chemării lui Dumnezeu. Ei trăiesc o viaţă fericită şi entuziasmată pentru Hristos şi împlinesc ce au fost chemaţi să facă. Dar, după câţiva ani ei pot fi găsiţi pe periferia războiului pentru împărăţia lui Dumnezeu. Ce se întâmplă cu acest credincioşi bine intenţionaţi? Unii dintre noi poate chiar se întreabă, "Ce sa întâmplat cu mine?"

          Adesea ne poticnim în viaţa şi munca în care Dumnezeu ne-a chemat pentru că avem priorităţi deplasate. Începem bine, dar terminăm rău pentru că nu am respectat "lucrul principal - lucrul principal." Devenim distraşi uitându-ne după iepuri care nu ne duc nicăieri. De multe ori noi ne mulţumim cu ciorbă de iepure când Dumnezeu are pregătit pentru noi un ospaţ de grătar. Ca să putem menţine priorităţi corecte, trebuie să privim la scopul lui Dumnezeu pentru viaţa noastă. Sunt anotimpuri în viaţa fiecăruia. Când se schimbă anotimpul, se schimbă şi priorităţile noastre. De pildă, soţia mea şi eu am trecut printr-o schimbare de anotimpuri de vreo cinci ani. Copilul nostru cel mai tânăr, Renee, a parasit căminul nostru şi a precat să studieze la universitate. Deci, soţia a putut să înceapă să călătorească cu mine. De acea, am decis să am un orar mai încărcat de vorbire. Când copiii au fost acasă şi nu puteau să călătorească cu mine, mi-am impus o limită în călătoriile mele. Dar când anotimpul sa schimbat, acum am libertatea să călătoresc mai mult.
            Eu cunosc că planul lui Dumnezeu pentru viaţa mea e să-L iubesc din toată inima, mintea, şi sufletul. În al doilea rând e să iubesc pe aproapele ca pe mine însumi. Cei mai apropiaţi imi sunt familia. Deci, ei au o prioritate mare în viaţa mea - mai mare de cât slujirea. Am văzut pe mulţi care au pierdut totul - slujirea şi familia pentru că au avut priorităţi deplasate. Poate te întrebi care ar trebui să fie priorităţile unui Creştin. Sunt convins că Creştinul biruitor va avea priorităţi care vor semăna cu aceasta:
Prima prioritate este - umblarea mea cu Dumnezeu.
În al doilea rând - umblarea mea cu familia mea.
În al treilea rând - munca şi slujirea mea.
          Am observat pe mulţi care stabilesc priorităţi deplasate şi în sfârşit se află înfrânţi. Anotimpurile vieţii noastre se pot schimba, dar scopul vieţii noastre trebuie să rămână la fel. Şi priorităţile vieţii noastre trebuie clădite pe menirea veşnică care Dumnezeu o are pentru fiecare dintre noi. Priorităţile arată ce e cu adevărat important în viaţa noastră. Putem declara că îL iubim pe Dumnezeu cu toată inima. Dar examenul final al dragostei e arătat în priorităţile care le-am stabilit şi care continuăm să le perfecţionăm cu schimbarea anotimpurilor din viaţă.
        Priorităţile se exprimă în modul în care ne petrecem timpul. Timpul nostru e petrecut facând ce e important pentru noi. Unii vor să facă acest lucru, dar nu au curajul să face ce e important. A stabili priorităţi în viaţă şi trăind în acord cu ele e un act al curajului. Dar acest curaj va produce biruinţă în viaţa noastră de zi cu zi. Ia pasul acesta azi şi începe sî stabileşti priorităţile date de Dumnezeu în viaţa ta. Vei avea mult câştig pentru mulţi ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu